עורך דין תאונות דרכים

כל אדם שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי כספי, אין כלל משמעות למי אשם בתאונה. כך שאם אדם עבר תאונה, אין משמעות לכך אם הוא אשם בתאונה וגם בתאונות קלות. לכן אנו ממליצים לכל מי שנפגע בתאונת דרכים להגיע למשרדנו ולבחון את תביעתו. גם אם עולה ספק, האם מדובר בתאונת דרכים, ממליצה לבחון זאת עם משרדנו בטרם תוותר על התביעה.

משרדנו הוא בעל ניסיון רב בניהול הליכים מול חברות הביטוח, תמיד נפעל לטובת הלקוח, ביעילות ובנמרצות על מנת להביא לפיצוי מקסימאלי ללקוחותינו ותוצאה אפקטיבי ללקוחותינו. כמו כן, אנו מנחים את הלקוחות באילו מסמכים עליהם להצטייד לצורך הגשת התביעה, מפנים אותם לבדיקות רפואיות וחוות דעת ומלווים אותם עד לקבלת הפיצוי המרבי.

מהו חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (חוק פלת"ד)?

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (פלת"ד) נועד להסדיר את התנאים למתן פיצוי לנפגעי תאונות דרכים בנפרד מדיני הנזיקין, שלפיהם נקבעו הפיצויים קודם לכניסת חוק פלת"ד לתוקף.

מי זכאי לפיצוי עקב פגיעה בתאונת דרכים לפי חוק פלת"ד?

לפי החוק, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים ונגרם לו נזק זכאי לפיצוי, וזאת באופן גורף למדי, פרט ל-6 מקרים חריגים הקבועים בחוק. באותם מקרים חריגים, עומדת לנפגע האפשרות לתבוע פיצויים לפי דיני הנזיקין הרגילים.

מהו ההבדל בקביעת הפיצוי בגין תאונת דרכים לפי חוק פלת"ד לעומת דיני נזיקין?

על פי דיני נזיקין, הנפגע בתאונת דרכים צריך להוכיח שהנזק שגרמה לו התאונה הוא תוצאה של רשלנות הנהג הפוגע. כלומר, במקרה שבו לא ניתן להוכיח רשלנות, או כאשר הנהג הוא שנפגע בשל רשלנותו שלו, הנפגע בתאונת דרכים אינו זכאי לפיצוי. חוק הפלת״ד, לעומת זאת, משמיט את יסוד האשמה מהתביעה, וקובע שאין קשר בין אשמה לפיצוי. בזכות זאת, החוק מרחיב את מגוון הנפגעים הזכאים לקבלת פיצוי בשל תאונת דרכים ומזרז את ההליך המשפטי הנדרש לצורך קבלתו.

מהם ששת החריגים לחוק הפלת״ד?

במקרים הבאים, נפגע בתאונת דרכים אינו זכאי לפיצוי לפי חוק פלת"ד, ועליו לתבוע אותם במסגרת דיני נזיקין: נהג שגרם לתאונה במכוון, אדם שנהג ברכב גנוב ביודעין, נהג שהשתמש ברכב ללא ביטוח ואדם שהתיר לנהג להשתמש ברכב ללא ביטוח ביודעין. בנוסף, גם נהג שהשתמש ברכב לביצוע פשע (שהעונש הקבוע עליו הוא מעל לשלוש שנים מאסר) ונפגע בתאונה שאירעה במהלך ביצוע הפשע, וכן, מי שבעת התאונה נהג ברכב ללא רישיון נהיגה.

לא מיותר לציין שהחריגים נוגעים רק לאותו אדם, וכל אדם אחר שנפגע באותה תאונה כן זכאי לפיצוי.

עורך דין תאונות דרכים

אילו נזקים עקב פגיעה בתאונת דרכים מזכים בפיצוי?

לפי חוק הפלת״ד, ניתן לתבוע פיצוי על נזקי גוף ועל השלכותיהם. במסגרת זו, נלקחים בחשבון שני סוגי נזק: נזק ממוני ונזק שאינו ממוני.

מהו נזק ממוני המזכה בפיצוי עקב תאונת דרכים?

נזקים ממוניים הם כל הנזקים הגורמים לנפגע לאבדן הכנסה או להוצאות כספיות באופן ישיר. חשבו למשל על נפגעת בתאונת דרכים שעבדה כמלצרית ונפגעה בשתי ידיה. אותה נפגעת לא תוכל לחזור לעבודתה, ומאחר שפרנסתה נפגעה היא זכאית לקבלת פיצוי עד להחלמה, וכן לכיסוי כל ההוצאות הרפואיות הדרושות. אם בהמשך מתברר שהפגיעה קשה ולא מאפשרת לה לעבוד גם בעתיד, היא זכאית לפיצוי נוסף עקב הפגיעה בכושר ההשתכרות ויכולתה העתידית להתפרנס, ובשל ההוצאות הרפואיות הנמשכות. אלו הם נזקים ממוניים.

מה ההבדל בין נזק ממוני לנזק שאינו ממוני המזכה בפיצוי עקב פגיעה בתאונת דרכים?

נזקים שאינם ממוניים הם נזקים ברורים, אך כאלה שאין להם תג מחיר ישיר. למשל, הסבל שנגרם לנפגע בתקופת ההחלמה ולאחריה, וגם הכאב והפגיעה נפשית שהוא סבל וסובל מהם עקב התאונה. גם נזקים אלו נלקחים בחשבון בעת קביעת הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

כיצד מחושב גובה הפיצוי הכספי לפי תקנות פלת"ד?

גובה הפיצוי תלוי במצבו הכספי של הנפגע לפני התאונה, כמו גם בחומרת הפגיעה, ולצורך חישובו, בית המשפט לוקח בחשבון את הגורמים הבאים: שיעור הנכות ממנה הנפגע סובל; הפגיעה התפקודית בעבודה וביום יום שנגרמה לו; גילו של הנפגע (ככל שהוא צעיר יותר, והפגיעה עשויה להשפיע עליו לשנים רבות יותר, כך סביר להניח שהפיצוי יהיה גבוה יותר); גובה השכר של הנפגע לפני התאונה; פוטנציאל ההשתכרות העתידי שלו; ועלות כלל הטיפולים הרפואיים והסיוע בתפקוד.

כנגד מי יש להגיש את התביעה לפיצוי בגין נזק שנגרם בתאונות דרכים?

את התביעה לפיצוי עקב פגיעה בתאונת דרכים יש להגיש כנגד חברת ביטוח החובה של הרכב שבו נסע הנפגע, וזאת גם אם התאונה היתה אשמתו של נהג הרכב האחר. אם הנפגע הוא הולך רגל, התביעה תוגש לחברת הביטוח של הרכב הפוגע. נוסף על כך, אם לנפגע נקבעו גם אחוזי נכות עקב התאונה, ניתן לתבוע קצבת נכות וקצבאות נלוות מביטוח לאומי.

כיצד תובעים פיצוי במקרה שבו לרכב הפוגע אין ביטוח חובה או בתאונת פגע או ברח?

אם הרכב הפוגע אינו מבוטח, לנהג שלו אין רישיון נהיגה (כלומר, הוא לא עומד בתנאי הפוליסה), או שלא ניתן לאתר את הרכב הפוגע (תאונת פגע וברח), יש להגיש את תביעת הפיצויים לקרן קרנית.

מהי קרן קרנית לפיצוי נפגעי תאונות דרכים?

קרנית היא תאגיד ציבורי שהוקם לפי הוראת הפלת״ד, ולפיה, כי חלק מתשלומי ביטוח החובה שכל נהג משלם אחת לשנה מופרשים לטובת מימון הקרן. באמצעות הקרן ניתן לפצות נפגעים בתאונות ״פגע וברח״, נפגעים מרכב ללא ביטוח חובה, או נפגעים בתאונה שבה הנהג של הרכב הפוגע נהג ללא רישיון או בניגוד לאחד התנאים האחרים בפוליסת הביטוח.

מיהם הגופים המפצים במקרה של תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה?

תאונת דרכים המוגדרת גם כתאונת עבודה מאפשרת לתבוע פיצוי ממספר גופים. ראשית, תובעים את חברת ביטוח החובה, ובמקרה של נכות, גם את ביטוח לאומי, וזאת, בגין הנזקים שנגרמו בתאונת הדרכים. במקביל, ניתן לתבוע פיצוי מביטוח לאומי בגין תאונת העבודה. לבסוף, ניתן לתבוע פיצוי גם מקרן הפנסיה או ביטוח המנהלים, בגין אובדן כושר עבודה. צריך רק לשים לב שתביעה בגין אובדן כושר עבודה עקב תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה תתקבל רק כאשר לנפגע נקבעה נכות הפוגעת בלפחות 25 אחוז מכושר עבודתו.

מדוע כדאי לפנות לעורך דין לענייני תאונות דרכים?

אדם שנפגע בכל סוג שהוא של פגיעה בתאונת דרכים עומד בפני שורה של החלטות שעליו לקבל בבואו לתבוע פיצוי. למשל, האם כדאי לתבוע קודם את הביטוח הלאומי או את חברת הביטוח? האם התאונה יכולה להיחשב כתאונת עבודה, ואם כן – איזו תביעה להגיש קודם לביטוח לאומי? ושאלות רבות נוספות.

החלטה לא נכונה, מילוי שגוי של אחד מטפסי התביעה, או קושי לעמוד בלחץ המופעל על ידי עורכי הדין של חברת הביטוח, עשויים להוביל לפגיעה בגובה הפיצוי הכולל.

עורך דין לענייני תאונות דרכים בעל מומחיות וניסיון מצטבר בתביעות פיצויים לפי חוק הפלת״ד, המכיר הן את החוק והן את התנהלות המוסד לביטוח לאומי כמו גם התנהלותן של חברות הביטוח, יסייע לכם בקבלת ההחלטות, יתיר עבורכם את הסבך הבירוקרטי, וינחה אתכם לדרך שתניב את סכום הפיצויים הגבוה ביותר.

עו"ד סימונה גולדמן

משרד עורכי דין ונוטריון גולדמן מימון, מתמחה בתחום האזרחי, הביטוח הסוציאלי,  המוסד לביטוח לאומי על שלל ענפי המשנה שלו, תביעות נזיקין, תביעות ביטוח, נזקי גוף ובתחום הרשלנות הרפואית.

עו"ד סימונה גולדמן

משרד עורכי דין ונוטריון גולדמן מימון, מתמחה בתחום האזרחי, הביטוח הסוציאלי,  המוסד לביטוח לאומי על שלל ענפי המשנה שלו, תאונות עבודה, ייצוג בוועדות רפואיות, תביעות נזיקין, תביעות ביטוח, נזקי גוף ובתחום הרשלנות הרפואית.

לייעוץ ראשוני >>

Regin D
2020-08-17
מקצועי ושירותי
סופי אמסלם
2019-08-21
מקצועית ביותר , יחס אדיב..מומלצת בחום.
איילה בן שיטרית
2019-08-20
פניתי למשרדה של עו"ד סימונה גולדמן ליעוץ מהמלצות שקיבלתי בפיסבוק. הגעתי למשרדה וגיליתי עו"ד מקצועית חדה ואנושית. סימונה והצוות ליוו אותי בשירותיות לאורך כל התהליך שהסתיים בהצלחה יתרה. אני מאוד ממליצה על משרדה. ובהזדמנות זו מודה לכל הצוות
Gabriela Stern Stefanoiu
2019-03-11
שירות אדיב ומקצועי ביותר.ממליצה בחום!!!