ביטוח תאונות תלמידים

סעיף 6 (ד1) לחוק לימוד חובה קובע כי כל תלמיד הזכאי לחינוך חינם חייב להיות מבוטח בביטוח תאונות אישיות באמצעות רשות החינוך המקומית שבתחום שיפוטה נמצא מוסד החינוך שבו הוא לומד ביטוח תאונות אישיות לתלמיד מקנה, בין היתר, זכאות לפיצויים במקרה של נכות זמנית, נכות קבועה או מוות, הנגרמים כתוצאה מתאונה. הביטוח חל גם על הורה או בן משפחה של התלמיד שהשתתף (ללא תשלום) בפעילות רשמית של המוסד החינוכי בשטח המוסד או מחוצה לו.

תאונה מוגדרת כאירוע פיזי, חיצוני, גלוי לעין, בלתי צפוי, הגורם לנזק גופני. הפיצוי במסגרת הפוליסה אינו קשור לשאלה באשמת מי נגרמה התאונה או מי אחראי לה. הביטוח הוא ביטוח קבוצתי, המוענק לתלמידים באמצעות הרשות המקומית שבתחום שיפוטה נמצא מוסד החינוך שבו הם לומדים. הביטוח חל על התלמיד 24 שעות ביממה, בכל ימות השנה ובכל מקום שהוא נמצא בו, כלומר גם תאונות שמתרחשות בחו"ל, בין אם לתאונה יש קשר לפעילות המוסד החינוכי שהתלמיד לומד בו ובין אם לא.

כלומר' כל ילד המצוי במערכת החינוך מגיל 3 ועד גיל 18. ניתן להגיש תביעות עד הגיע הילד לגיל 21. משרדנו מעניק לכל לקוח, קטין או בגיר, מעטפת של טיפול משפטי מלא ומקיף – לרבות טיפול בתביעה מול חברת הביטוח דואגים שהלקוח יזכה לתגמול הכספי, המגיע לו, בגין פציעתו או מחלתו. משרדינו מעניק יעוץ משפטי מקיף בטרם הגשת התביעה לבית המשפט המוסמך, הכנת התיק מהפן הרפואי והמשפטי, לרבות הפנייה למומחה רפואי לקבלת חוות דעת רפואית.

הייעוץ המשפטי כולל, ליווי שוטף ומתן הדרכה, טרם הפנייה לערכאות, איסוף ראיות כגון חוות דעת למיניהן וכו'. כמו כן, בייעוץ ובייצוג משפטי בערכאות המשפטיות השונות.

חמישה טיפים: איך להתנהל נכון מול ועדה רפואית של הביטוח הלאומי